احضار مجدد کیوان صمیمی به دادگاه!


 


وکیل کیوان صمیمی، روزنامه‌نگار قدیمی و با سابقه که به تازگی و پس از پایان محکومیت سه ساله خود از زندان سمنان آزاد شده، از احضار مجدد خود به دادگاه خبر داد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه یازدهم بهمن‌ماه 1401، وکیل آقای صمیمی از احضار وی در سومین روز آزادی از سوی شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران، همپنین از عدم حضور این روزنامه‌نگار به دلیل «رعایت نشدن ضوابط و ملاحظات قانونی در خصوص این احضار در دادگاه» خبر داد.

وی همچنین با بیان این‌که ضابطان پرونده در پی صدور حکم جدیدی برای صمیمی هستد، افزود: «در روزهای پایانی حبس موکلم نیز اقداماتی برای برگزاری سریع دادگاه انجام شده بود اما با توجه به ضوابط و موانع حقوقی این امر محقق نشده بود.»

کیوان صمیمی روزنامه‌نگار و سردبیر نشریه ایران فردا ششم بهمن‌ماه 1401، پس از پایان دوران محکومیت خود از زندان آزاد شد.

چندی پیش مصطفی نیلی وکیل دادگستری در صفحه شخصی خود از ایجاد پرونده جدید علیه این روزنامه‌نگار قدیمی در  ۲۷ مردادماه سال جاری و با اتهام اجتماع و تبانی موضوع ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی در زندان سمنان (به نیابت از دادسرای اوین)  خبر داد که به‌ گفته وی به آقای صمیمی تفهیم شده است.

براساس ماده ۶۱۰ قانون مجازات، هرگاه دو نفر یا بیشتر اجتماع و تبانی نمایند که جرایمی بر ضد امنیت داخلی یا خارج کشور مرتکب شوند یا وسایل ارتکاب آن را فراهم نمایند در صورتی که عنوان محارب بر آنان صادق نباشد به دو تا پنج سال حبس محکوم خواهند شد.

کیوان صمیمی، پیش از این نیز در سال ۸۸ و یک روز بعد از انتخابات ریاست جمهوری به اتهام زیر سوال بردن انتخابات و شرکت در تجمعات اعتراضی بازداشت و به شش سال حبس تعزیری محکوم شد.

گفتنی است از آغاز اعتراضات سراسری در ایران پس از مرگ مشکوک مهسا امینی تاکنون بیش از ۷۲ روزنامه‌نگار بازداشت شدند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

احضار سوری بابایی چگینی، به دادسرای قزوین

اعدام ۹ زندانی در زندان اردبیل

(زن، زندگی، آزادی) بازداشت امید قدیمی توسط نیروهای امنیتی در دیواندره