مشهد؛ غزاله باقرنیا به ۶ سال و ٩ ماه حبس تعزیری محکوم شد


 غزاله باقرنیا، شهروند ساکن مشهد مرکز خراسان رضوی، توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران، در مجموع به ۶ سال و ٩ ماه و ١٨ روز حبس تعزیری محکوم شده است. او خرداد ماه سال جاری برای مدتی بازداشت شده بود.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، اخیراً غزاله باقرنیا، ساکن مشهد توسط دادگاه انقلاب این شهر از بابت اتهام "تشکیل گروه و دسته با قصد برهم زدن امنیت" به ۲ سال و ۷ ماه و ۱۶ روز حبس، از بابت اتهام "اجتماع و تبانی ضد علیه امنیت ملی" به ۳ سال و ۶ ماه و ۱۶ روز حبس و در خصوص اتهام "فعالیت تبلیغی علیه حکومت" به تحمل ۷ ماه و ۱۶ روز زندان تعزیری و در مجموع به تحمل شش سال و نه ماه و هجده روز حبس تعزیری محکوم شد.
 

با اعمال قانون تجمیع احکام، مجازات اشد برابر با سه سال و ۶ ماه و ١٦ روز زندان تعزیری برای غزاله باقرنیا قابل اجرا خواهد بود.
 

غزاله باقرنیا، روز ۳ خرداد ماه ١٤٠٢، توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران در منزل شخصی خود واقع در مشهد بازداشت شد. این نیروها ضمن تفتیش منزل، برخی لوازم شخصی این شهروند را ضبط کردند.
 

این شهروند در نهایت روز ۲۱ خرداد ماه سال جاری، با تودیع وثیقه سنگین یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی موقتاً تا پایان مراحل دادرسی از زندان وکیل‌آباد مشهد آزاد شده بود.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

احضار سوری بابایی چگینی، به دادسرای قزوین

اعدام ۹ زندانی در زندان اردبیل

(زن، زندگی، آزادی) بازداشت امید قدیمی توسط نیروهای امنیتی در دیواندره