احضار سوری بابایی چگینی، به دادسرای قزوین


 سوری بابایی چگینی، زندانی سیاسی محبوس در زندان قزوین در پی گشایش پرونده‌ای جدید به انقلاب این شهر احضار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، سوری بابایی چگینی، از معترضان به حجاب اجباری و زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی (چوبیندر) قزوین، با دریافت ابلاغیه ای جهت محاکمه به شعبه سه دادگاه انقلاب قزوین، به ریاست قاضی فتح الله محمدی، احضار شد. این زندانی سیاسی در حال سپری کردن دوران حبس تعزیری یک ساله خود است.

براساس ابلاغیه صادره توسط فتح اله علی محمدی، که در زندان چوبیندر قزوین به متهم این پرنده ابلاغ شده؛ سوری بابایی چگینی باید ساعت ۱۱ صبح ۲۲ آذر ماه ۱۴۰۲، به شعبه سه دادگاه انقلاب استان قزوین، اعزام و دفاعیات خود را از بابت اتهام (توهین به رهبری در فضای مجازی)، (عضویت در کانالهای تلگرامی معاند نظام)، (اغوا و تحریک شهروندان به کشتار)، (برهم زدن امنیت کشور) و (فعالیت تبلیغی علیه نظام)، قاضی دادگاه ارائه کند.

سوری بابایی چگینی، در تاریخ ۲۵ تیر ماه ۱۴۰۲، پس از یورش نیروهای امنیتی به منزل این فعال مدنی در شهرستان محمدیه از توابع استان قزوین، بازداشت و برای تحمل حبس تعزیری یک ساله خود از بابت اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام)، به زندان چوبیندر قزوین منتقل شد و این در حالی بود که پرونده ای دیگری هم برای وی پیش از بازداشت گشوده شده بود.

همچنین، در تاریخ ۲۹ خرداد ماه ۱۴۰۲، سوری بابایی چگینی، توسط قاضی شعبه سه دادگاه انقلاب استان قزوین، از بابت اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) به تحمل یک سال حبس تعزیری با احتساب روزهای بازداشت اولیه محکوم شده بود و این حکم در شعبه دادگاه تجدید نظر استا قزوین، عینا تائید شد.

سوری بابائی چگینی، پیشتر هم در تاریخ ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱، با دریافت ابلاغیه ای برای دفاع از خود در برابر اتهام(فعالیت تبلیغی علیه نظام)به شعبه ۲ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان محمدیه احضار شد ولی در تاریخ ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۱، توسط ماموران امنیتی استان البرز در منزل برادرش بازداشت و به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی در استان قزوین منتقل و پس از حدود ۶ ماه با تودیع قرار وثیقه از زندان چوبیندر استان قزوین آزاد شد ولی مجددا در تاریخ ۱۶ دی ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در استان قزوین، بازداشت و پس از انتقال به بازداشگاه و طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام در تاریخ ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۲ با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

این فعال مدنی، در تاریخ ۴ خرداد ماه ۱۴۰۲ هم در پی یورش نیروهای امنیتی به منزل وی در محمدیه از توابع استان قزوین، بازداشت و به زندان چوبیندر منتقل و در تاریخ ۸ خرداد ماه ۱۴۰۲ با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

اعدام ۹ زندانی در زندان اردبیل

(زن، زندگی، آزادی) بازداشت امید قدیمی توسط نیروهای امنیتی در دیواندره